Chroń swój numer PESEL
- Strona główna
 - Bezpieczeństwo
 - Chroń swój numer PESEL
 
W aplikacji mObywatel, jak również w urzędzie gminy lub miasta możesz zastrzec numer PESEL i tym samym uchronić się przed nieuprawnionymi działaniami np. zaciągnięciem pożyczki na Twoje dane czy nieuprawnioną wypłatą większej kwoty gotówki.
Od 1 czerwca 2024 r. instytucje finansowe (np. banki w tym Citi Handlowy) mają obowiązek weryfikować, czy numer PESEL jest zastrzeżony w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL Ministerstwa Cyfryzacji przed zawarciem niektórych umów z klientem. Celem weryfikacji jest uniemożliwienie oszustom wyłudzeń pieniędzy na podstawie skradzionej tożsamości.
Kiedy Citi Handlowy będzie weryfikował czy Twój numer PESEL jest zastrzeżony?
- przy zawarciu niektórych umów (więcej w sekcji Pytania i odpowiedzi),
 - przy wypłacie gotówki w placówce bankowej (gdy kwota przekracza trzykrotność minimalnego wynagrodzenia).
 
Zadbaj o swoje bezpieczeństwo – zaktualizuj/podaj numer PESEL w banku.
Posiadanie przez nas Twojego prawidłowego numeru PESEL zwiększa Twoje bezpieczeństwo.
Aktualny numer PESEL
- umożliwia nam sprawdzenie statusu Twojego numeru PESEL w rejestrze zastrzeżeń co pozwala na ograniczenie skutków kradzieży tożsamości przy zawarciu niektórych umów i nadużyciach przy wypłatach gotówkowych,
 - zapewnia dbałość o aktualność Twoich danych i daje nam możliwość poinformowania Cię o niepokojących zdarzeniach,
 - zapewnia prawidłowość wykonania obowiązków umownych.
 
Jak zaktualizować/dodać numer PESEL?
- Jeśli nie posiadamy Twojego numeru PESEL możesz zgłosić jego dodanie:
                                    
- poprzez złożenie dyspozycji po zalogowaniu w Citibank Online
( zakładka Kontakt > Dyspozycje > Karty Kredytowe > Dodanie numeru PESEL ) - u doradcy w CitiPhone
 - u doradcy w Oddziale banku
 
 - poprzez złożenie dyspozycji po zalogowaniu w Citibank Online
 - Jeśli posiadamy Twój numer PESEL i chcesz dokonać jego aktualizacji/zmiany:
                                    
- odwiedź dowolny oddział naszego banku,
 - zabierz ze sobą jeden z dokumentów wydanych w oryginale, z podanym numerem PESEL: dowód osobisty, mDowód, paszport, kartę pobytu lub potwierdzenie urzędowe nadania numeru PESEL,
 - listę oddziałów wraz z godzinami otwarcia znajdziesz na naszej stronie > Placówki > Placówki dla klientów indywidualnych.
 
 
Proces udostępniony od 28 czerwca 2024r.
Pytania i odpowiedzi
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości.
Komunikat Ministra Cyfryzacji z dnia 31 października 2023 r.
Więcej o bezpieczeństwie
                    Zauważyłeś coś podejrzanego?
Zadzwoń: (+48) 22 692 2484
Twoje bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem!
                    Zadzwoń: (+48) 22 692 2484
Twoje bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem!