Polski Fundusz Rozwoju uruchomił Tarczę Finansową PFR dla Firm i Pracowników - nowy program pomocowy w ramach Tarczy Antykryzysowej.
Mikrofirmy (zatrudniające co najmniej 1 pracownika) oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, które ucierpiały na skutek pandemii COVID-19, mogą otrzymać pomoc w postaci subwencji.
Zgodnie z informacją od Polskiego Funduszu Rozwoju 15.01.2021 r. rusza Tarcza Finansowa PFR 2.0. Podobnie jak w przypadku pierwszej części programu, Bank Citi Handlowy będzie za pośrednictwem bankowości elektronicznej przyjmował wnioski o subwencję finansową przeznaczoną dla firm, które spełniają określone przez PFR warunki.
Powyższe zasady programu mają wyłącznie charakter informacyjny, a szczegółowa treść praw i obowiązków beneficjentów zostanie określona w umowie subwencji finansowej oraz regulaminie udzielania subwencji. W celu zapoznania się z najnowszymi informacjami oraz listą PKD branż objętych programem, zapraszamy na stronę www.pfr.pl.
WAŻNE! Jeżeli wniosek składa osoba nieumocowana do samodzielnej reprezentacji zgodnie z KRS/CEIDG konieczne jest wykonanie poniższych kroków przed złożeniem wniosku:
Wniosek złożysz korzystając z bankowości elektronicznej Citibank Online:
Jeżeli wniosek został już złożony i oczekują Państwo na decyzję, nie należy składać go ponownie.
Informujemy, że złożenie Wniosku subwencji finansowej PFR, możliwe jest tylko i wyłączenie po zalogowaniu się do bankowości internetowej z poziomu Reprezentanta do rachunku firmowego. Jeśli nie jesteś jeszcze zarejestrowany przejdź do rejestracji. Pamiętaj! Użyj danych karty do rachunku firmowego.
Szczegółowe informacje o zasadach przyznania subwencji i warunkach korzystania z Programu znajdą Państwo na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju.
Otrzymana pożyczka preferencyjna może być umorzona do wysokości 75% na koniec 12 miesiąca kalendarzowego od dnia wypłaty pożyczki na następujących zasadach:
Szczegółowe zasady zwrotu określi umowa pomiędzy Polskim Funduszem Rozwoju a Ministerstwem Rozwoju.
W przypadku, gdy wniosek o subwencję składa osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub firma posiada reprezentację wieloosobową, zgodnie z Umową wymagane jest przedłożenie pełnomocnictwa lub oświadczenia wraz z aktualnym/pełnym odpisem z KRS lub wydrukiem z CEIDG.
Pamiętaj, że zgodnie z zapisami Umowy dokumentem potwierdzającym umocowanie może być:
Podpisy na dokumencie (pełnomocnictwo albo oświadczenie) należy poświadczyć notarialnie.
Dokument w formie pisemnej z podpisami poświadczonymi notarialnie należy przekazać listownie na adres:
Zespół Obsługi Mikroprzedsiębiorstw
ul. Pstrowskiego 16
10-602 Olsztyn
lub przedłożyć w dowolnym oddziale banku - w terminie do dnia 31.01.2021r.
W przypadku, gdy wniosek o subwencję złożyła osoba umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej informujemy o konieczności dostarczenia aktualnego/pełnego odpisu z KRS lub wydruku z CEIDG do Banku jako dodatkowego dokumentu potwierdzającego umocowanie osoby składającej wniosek w imieniu firmy zgodnie z par. 9 Umowy Subwencji Finansowej ("Umowy").
Celem realizacji tego wymogu informujemy, iż Bank przygotował odpis z Krajowego Rejestru Sądowego/ wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, który czeka na zaakceptowanie do 31.01.2021 w Citibank Online. Proszę o zalogowanie się do Citibank Online i akceptację dokumentu w sekcji Kontakt > Moje dokumenty.
Podkreślamy, że zgodnie z par. 9 Umowy w przypadku braku dostarczenia do Banku ww. dokumentu (akceptacji dokumentów w Citibank Online), firmy będą zobowiązane do zwrotu całości subwencji niezależnie od spełniania warunków do zwrotu subwencji w mniejszej wysokości.